פנמה אישרה הקמת ענף קנאביס רפואי

מדינה שנייה במרכז אמריקה מאשרת הקמת ענף קנאביס רפואי: נשיא פנמה הודיע שבמסגרת הסדרת הענף יתאפשר ייצור, יצוא, יבוא וכמובן שימוש בקנאביס למטרות רפואיות

נשיא פנמה (היהודי) לאורנטינו ‘ניטו’ קורטיסו, אישר בסוף השבוע (1.9) חקיקה שמתירה לראשונה את הייצור והשימוש בקנאביס ובחומרים המופקים ממנו למטרות רפואיות ולמטרות מחקר, או בקצרה – הקמת ענף קנאביס רפואי.

בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב הנשיא קורטיסו כי “הגישה לקנאביס רפואי תספק הקלה לאלפי חולים”. בכך הופכת פנמה למדינה השנייה במרכז אמריקה שמאשרת שימוש רפואי בקנאביס, אחרי קוסטה ריקה.

הצעת החוק להסדרת ענף הקנאביס הרפואי בפנמה, המכונה ‘חוק 242’, גובשה כבר בסוף השנה שעברה, אך כאמור נכנסת לתוקף רק כעת עם האישור הסופי של נשיא המדינה.

החוק החדש מתיר לא רק את השימוש בקנאביס רפואי, אלא גם יבוא, יצוא, גידול, ומיצוי שלו, בכפוף לקבלת רישיון מתאים ממשרד הבריאות.

המכירה של קנאביס רפואי בפנמה על פי החוק החדש תותר בבתי מרקחת מורשים בלבד, וכל שלבי הייצור של מוצרי הקנאביס החל מהגידול וכלה בעיבוד, אריזה, ושינוע לבתי המרקחת, ילוו בפיקוח ובקרה הדוקים.

לצורך ביצוע הפיקוח והבקרה על ענף הקנאביס הרפואי החדש, הכריז הנשיא קורטיסו על הקמה של רשות חדשה לפיקוח על קנאביס רפואי, שתפעל תחת המשרד לביטחון פנים. במקביל יוקם מאגר ממשלתי חסוי שיכיל את הפרטים של כל האזרחים המחזיקים ברישיון קנאביס רפואי.

לא ברור עדיין האם רישיונות ינופקו על ידי רופא כמעין “מרשם”, או שיידרש גם אישור (“רישיון”) ממשרד הבריאות בנוסף, כפי שנהוג בישראל נכון להיום (עם תכניות לעבור למתכונת מרשמים בקרוב).

לפי הערכות בפנמה, העלות של הוצאת רישיון לייצור של קנאביס בפנמה צפויה להיות בין 10 ל-20 אלף דולר אמריקאי, והוא יינתן רק למי שבבעלותו חברה הרשומה כחוק במדינה.

בנוסף לתשלום עבור הרישיון, מגיש הבקשה צריך להראות שיש לו הון של לפחות 3 מיליון דולר, או לחילופין להפקיד 500 אלף דולר כפיקדון.

פנמה היא המדינה השנייה במרכז אמריקה שמאשרת שימוש רפואי בקנאביס כאמור, אחרי שהשכנה קוסטה ריקה, שחולקת גבול עם פנמה, אישרה קנאביס רפואי בדיוק לפני חצי שנה.

יש לציין כי מקסיקו אמנם אישרה שימוש בקנאביס רפואי כבר בשנת 2017, אך רק בקנאביס המכיל פחות מ-1% THC, או במילים אחרות, רק CBD.

אוכלוסיית פנמה מונה כ-4.3 מיליון איש, וכעת כשאישרה יבוא של קנאביס רפואי, היא עשויה להפוך בעתיד ליעד פוטנציאלי נוסף לייצוא עבור חברות הקנאביס הישראליות.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר